تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/21 - 17:44
کد خبر: 498898

بازگشایی درب‌های بهشت زهرا(س) در ماه رمضان از ۲۲ تا ۳ بامداد

 بازگشایی درب‌های بهشت زهرا(س) در ماه رمضان از ۲۲ تا ۳ بامداد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره برنامه‌های ویژه این سازمان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) امروز در نشست خبری با اشاره به تقارن ایام پایانی سال با ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن ایام نوروز اظهار کرد: طبق یک رسم همیشگی، ایرانیان پنجشنبه و جمعه آخر سال را برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا(س) و‌ آرامستان‌ها برای قرائت فاتحه در سطح کشور حضور می‌یابند و آرامستان بهشت زهرا(س) نیز طبق روال سالیانه میزبان مردم تهران و اطراف آن برای زیارت اهل قبور بوده است.

وی افزود: بر همین اساس برنامه‌ریزی برای پنجشنبه و‌ جمعه آخر سال و همچنین زمان سال تحویل با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها در بهشت زهرا پیش‌بینی شده و جلساتی از هفته گذشته در مجموعه‌های داخل شهرداری تهران برگزار شده است و ان‌شاءالله خدمات خوبی در ایام پیش رو به شهروندان ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا تصریح کرد: نتیجه برگزاری جلسات بر این شد که یک سازماندهی گسترده‌ای از نیروی خدمتگزار در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت زهرا مستقر و خدمات را ارائه کنند.

تاجیک گفت: با توجه به تقارن پنجشنبه و جمعه آخر سال با ایام ماه مبارک رمضان، پنجشنبه و جمعه آخر سال (24 و 24 اسفندماه)، درب‌های بهشت زهرا به صورت شبانه‌روزی بر روی مردم باز خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند برای زیارت اهل قبور در هر ساعتی از این دو روز در بهشت زهرا حضور پیدا کنند.

وی افزود: بر همین اساس درب‌های بهشت زهرا از ساعت 4 بامداد روز پنجشنبه (24 اسفندماه) و تا جمعه شب (25 اسفندماه) باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در بهشت زهرا حضور و از فضای شب با توجه به ایام ماه مبارک رمضان برای زیارت اهل قبور و گلزار شهدا بهره ببرند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: در دو روز اشاره شده مجموع نیروی انسانی در بهشت زهرا مستقر و خدمات شبانه‌روزی به خانواده‌ها ارائه خواهند کرد. همچنین ویژه‌برنامه‌ای نیز برای سال تحویل در نظر گرفته شده است.

تاجیک با بیان اینکه زمان سال تحویل حوالی ساعت 6:30 روز چهارشنبه است، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا درب‌های بهشت زهرا از ساعت 4 صبح بر روی شهروندان باز باشد.

وی ادامه داد: در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در بهشت زهرا و بویژه گلزار شهدا پیش‌بینی شده است و طبق تجربیات سالیان گذشته، خانواده‌ها از برنامه‌های شب‌های ماه مبارک رمضان بویژه در گلزار شهدا استقبال کرده‌اند و امسال نیز این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اظهار کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده هموطنان می‌توانند هر شب از ساعت 22 تا 3 بامداد برای استفاده از برنامه‌های بهشت زهرا در گلزار بهشت زهرا حضور پیدا کنند.

تاجیک گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های شب‌های جمعه بهشت زهرا در ایام ماه مبارک رمضان نیز تا صبح خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند برای زیارت مزار شهدا در بهشت زهرا حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ویژه برنامه‌هایی نیز برای شب‌های قدر پیش‌بینی شده و خانواده‌ها می‌توانند در این شب‌ها هم در گلزار شهدا و هم بر سر مزار اموات خود حضور پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به اینکه برنامه‌های شب قدر سال گذشته مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت یادآور شد: بزرگترین اجتماع در این شب‌ها پس از حرم امام رضا(ع) به بهشت زهرا اختصاص پیدا کرد به طوری که بیش از 500 هزار نفر از هموطنان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در بهشت زهرا حضور پیدا کردند که بیش از 90 درصد این افراد در گلزار شهدا حضور یافتند.

تاجیک درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای جابجایی خانواده‌ها در بهشت زهرا گفت: 50 دستگاه ون تاکسی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در مجاورت مترو حرم و کهریزک و ایستگاه شاهد آمادگی جابجایی مسافران به قطعات به صورت رایگان را خواهند داشت.

وی با اشاره به افزایش ساعت خدمترسانی مترو در دو روز پنجشنبه و جمعه آخر سال تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت کاری مترو از 6:30 به 5:30 تغییر پیدا خواهد کرد و همچنین مترو تا ساعت 23 برای انتقال مسافران فعال خواهد بود.کار دیگری در مترو انجام شده به طوری که مسافران تا ایستگاه کهریزک منتقل خواهند شد چرا که این ایستگاه در کنار برخی از قطعات ناحیه یک و سه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا به استفاده از 15 دستگاه خودرو برقی جهت جابجایی مسافران از کنار ایستگاه مترو حرم اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موارد ایستگاه‌های امدادی نیز قطعات و قبور بهشت زهرا مستقر خواهند بود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 10 دستگاه خودرو اورژانس، 10 دستگاه خودرو آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در محدوده قبور بهشت هزار مستقر خواهند بود.

تاجیک ادامه داد: نیروهای هلال احمر نیز به همراه 15 دستگاه خودروهای آتش‌نشانی در قطعات مختلف بهشت زهرا مستقر خواهند بود علاوه بر این گشت‌های اجتماعی در بهشت زهرا در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال چند برابر خواهند شد.

وی به ممانعت از حضور  متکدیان در روزهای آخر سال بر سر مزار اموات اشاره کرد و گفت: تمهیداتی با همکاری دستگاه قضایی در نظر گرفته شده و علاوه بر اینکه اورژانس اجتماعی بهشت زهرا در دو روز اشاره شده به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا همچنین با اعلام دو شماره تماس (3222 و 3333)‌ گفت: این دو شماره شماره‌های فوریتی بهشت زهرا هستند که در روزهای پنجشنبه و جمعه اخر سال به صورت شبانه‌روزی فعال و خانواده ها می توانند موارد مختلفی که با‌ آن مواجه می‌شوند با این دو شماره در میان بگذارند.

تاجیک از تهیه و توزیع نقشه‌های قطعات مختلف بهشت زهرا در بین خانواده‌ها خبر داد و افزود: خانواده‌ها با در دست داشتن این نقشه‌ها می‌توانند از موقعیت جغرافیایی قطعات اطلاع پیدا کنند به طوریکه این نقشه‌ها در ایستگاه‌های مختلف «از من بپرس» در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

وی به ساماندهی گلفروشان در مسیر بهشت زهرا اشاره کرد و گفت: ناحیه 5 منطقه 19 این موضوع را برعهده گرفته است. چرا که حضور گل‌فروشان موجب ایجاد ترافیک بیجا و بیهوده در مسیر بهشت زهرا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: جلساتی را نیز با پلیس راهور جهت هماهنگی بیشتر برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم تمام درب‌های بهشت زهرا را در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال باز کنیم که با توجه به جلسه نهایی با پلیس راهور در روز چهارشنبه، جزئیات این موضوع نیز اعلام خواهد شد.

تاجیک افزود: پیش‌بینی ما این است که در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار با توجه به ایام ماه مبارک رمضان شاهد حضور پرشور مردم در بهشت زهرا باشیم و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلی در خصوص ایجاد ترافیک در مسیر بهشت زهرا و داخل سازمان نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دفن اموات در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال طبق روال عادی انجام خواهد شد یا خیر گفت: ما به هیچ عنوان دفن اموات را به تعویق نمی‌اندازیم چرا که این موضوع یک مسئله شرعی است اما درخصوص خدمات تشریفات از جمله برگزاری مراسم سوم، هفتم و چهلم توصیه ما این است که در این دو روز خانواده‌ها برگزاری چنین مراسم‌هایی را به تعویق بیندازند و در زمان دیگری برنامه‌های خود را اجرا کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top